• به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طبق محاسبات اولیه، حاشیه سود قبل از بهره، مالیات و استهلاک تعدیل‌شده (EBITDA) در 7.1 درصد ثابت ماند و سال مالی را با موفقیت به پایان رساند. حجم فروش اندکی کمتر نسبت به سال قبل، افزایش هزینه‌های دستمزد و هزینه‌های نمایشگاه دروپا با موفقیت توسط اقدامات کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری آغاز شده جبران شد. تنها در سه‌ماهه چهارم، حاشیه سود قبل از بهره، مالیات و استهلاک تعدیل‌شده (EBITDA) در مقایسه با سال قبل دو برابر شد و به حدود 10 درصد رسید. با حدود 2280 میلیون یورو، فروش کمی پایین‌تر از سطح سال قبل (2395 میلیون یورو) بود. پس از یک سه‌ماهه اول ضعیف به دلیل عدم تمایل به خرید در آستانه نمایشگاه دروپا، فروش در سال مالی به صورت فصلی افزایش یافت و با یک سه‌ماهه چهارم بسیار قوی به پایان رسید. با حدود ۵۰ میلیون یورو، جریان نقدی آزاد بار دیگر به وضوح مثبت بود (سال قبل: ۵۶ میلیون یورو)، که شامل هیچ مورد خاصی در سال گزارش‌دهی، مانند فروش دارایی‌های غیرعملیاتی، نبود.
  • انتظار می‌رود حاشیه سود عملیاتی تعدیل‌شده در سال مالی بعدی ۲۰۲۵/۲۶ به حدود ۸ درصد افزایش یابد. هایدلبرگ سال مالی گذشته را با دریافت سفارشات بالا به پایان رساند. سفارشات دریافتی در سه ماهه چهارم با بیش از 600 میلیون یورو، نسبت به سه ماهه‌های قبلی سال مالی افزایش یافته بود. دلیل این امر نیز موقعیت جهانی و متنوع شرکت است که به هایدلبرگ اجازه می‌دهد از پویایی‌های مختلف رشد در مناطق مختلف بهره‌مند شود. افزایش قابل توجه سفارشات دریافتی در منطقه EMEA در سه ماهه چهارم شایسته ذکر ویژه است، در حالی که منطقه آمریکا بهبود جزئی را در سطح همچنان ضعیف نشان داد. پس از چندین سه ماهه قبلی رشد قوی، منطقه آسیا/اقیانوسیه پایین‌تر از سطح سال قبل بود، که عمدتاً به دلیل عدم تمایل به سرمایه‌گذاری قبل از نمایشگاه تجاری چاپ چین بود.
  • هر دو بخش در کسب و کار اصلی به لطف توسعه قوی در حوزه محصولات Sheetfed، افزایش سفارشات را تجربه کردند و بخش راهکارهای بسته‌بندی رشد بالاتری را به خود اختصاص داد. بنابراین، میزان اولیه سفارش دریافتی برای کل سال حدود ۲.۴۳۰ میلیارد یورو بود که حدود ۶ درصد بیشتر از رقم ۲.۲۸۸ میلیارد یورو در سال قبل بود. به طور کلی، این بهبود را می‌توان در هر دو بخش مشاهده کرد، به طوری که بخش راهکارهای بسته‌بندی حدود ۵۲ درصد از سفارش دریافتی برای کل سال را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با سال قبل، میزان سفارش دریافتی در این بخش مهم استراتژیک، رشد مطلق حدود ۷ درصد را ثبت کرده است.
  • دیوید اشمدینگ، مدیر ارشد فناوری و فروش هایدلبرگ، می‌گوید: «حضور جهانی ما در بیش از ۱۷۰ کشور در سراسر جهان، به ویژه در دوران عدم قطعیت اقتصادی، در حال ثمر دادن است.به لطف افزایش وضعیت سفارش‌ها، انتظار داریم سال مالی جدید در مقایسه با سال قبل شروع بهتری داشته باشد. نمایشگاه تجاری چاپ چین در ماه مه باید انگیزه بیشتری برای سفارش‌ها ایجاد کند. ما همچنین از نزدیک تحولات عوارض گمرکی در سراسر جهان را زیر نظر داریم. با این حال، هیچ تولیدکننده قابل مقایسه‌ای در ایالات متحده در کسب و کار اصلی ما وجود ندارد. در محیط بازار جهانی، رقبای ما احتمالاً به همان میزان تحت تأثیر تعرفه‌های ایالات متحده قرار خواهند گرفت، به این معنی که ما همچنان به حفظ موقعیت پیشرو خود ادامه خواهیم داد. بنابراین، در مجموع، ما در مورد سال مالی جدید مطمئن هستیم.»